Rewolucja w przesyłkach na lotniskach coraz bliżej? InPost z nową, innowacyjną usługą na lotnisku Chopina.
Szansa dla e-commerce.

W dzisiejszej publikacji opiszemy rozwiązanie, które zrewolucjonizowało branżę przesyłek. Mowa o innowacyjnej usłudze,
która została wprowadzona przez spółkę InPost na lotnisku Chopina w Warszawie. Dokładniej rzecz ujmując, chodzi o możliwość nadania na konkretny adres przedmiotów, które nie mogą zostać z nadane w bagażu lotniczym.
Spółka InPost posługuje się w tym przypadku chwytliwym sformułowaniem jako usługi przeznaczonej dla „przedmiotów nielotów”.
Dlaczego to rozwiązanie jest w naszej ocenie tak istotne z punktu widzenia obowiązujących przepisów prawa i szeroko rozumianego rozwoju branży e-commerce?

Otóż ta rewaluacyjna zmiana otwiera kolejne drzwi do rozwoju i ułatwienia życia codziennego każdego człowieka.
Kiedyś taka okoliczność była niemożliwa do wykonania, a klienci, którzy chcieli polecieć musieli zrezygnować (wyrzucić lub pozostawić na lotnisku),
przedmioty, których nie mogli ze sobą zabrać na pokład samolotu. Przedmioty, które często były dość sporej wartości.

Rewolucja i kolejne (legalne) przekroczenie granic rozwojowych.

Spółka InPost wychodząc naprzeciw temu problemowi wprowadziła pilotażowe rozwiązanie (w chwili obecnej jest to tylko jedno lotnisko),
które jest innowacją na rynku i pokazuje, że nieszablonowe myślenie popłaca. Spółka zastosowała rozwiązanie, które jednocześnie spełnia trzy kluczowe założenia:

  • Po pierwsze – jest to działania, które umożliwia klientowi lotniska na legalne nadanie przedmiotów, które mogą być przez niego wniesione na pokład samolotu;
  • Po drugie – jest to działanie, które przynajmniej w teorii eliminuje ryzyko wniesienia na pokład samolotu przedmiotów,
    które mogą okazać się niebezpieczne lub które są zwyczajnie zabronione przez obowiązujące przepisy (zatem jest to działanie porządkujące i powodujące podejmowanie legalnych decyzji przez ludzi);
  • Po trzecie – jest to działanie, które jest intuicyjne, proste i tanie. Procedura nadania paczki z lotniska jest szybka i bezproblemowa
    – tak jak cały proces nadawania i odbierania paczek za pośrednictwem spółki InPost;
  • Po czwartek (na marginesie) – jest to działanie, którego wcześniej nigdy nie było, a potrzeba jego funkcjonowania istniała od wielu, wielu lat w świadomości praktycznie każdej osoby, która korzystała z usług portów lotniczych zarówno w Polsce oraz na całym Świeci.

Legalne rozwiązania, których każdy oczekiwał, ale których do tej pory nikt nie wprowadził.

Na przykładzie spółki InPost możemy zaobserwować, że innowacyjne rozwiązania wcale nie muszą kolidować z obowiązującymi przepisami prawa. Przeciwnie – rozwiązanie wprowadzone przez InPost jest w pełni legalne i dodatkowo kształtuje legalne postawy wśród pasażerów/klientów lotnisk.

Rozwiązanie, które może okazać się motorem napędowym dla rozwoju innych firm z branży e-commerce.

Przykład InPost może, a nawet powinien napędzać inne firmy do inwestowania w rozwój.
Nawet problemy, które pozornie są nie do rozwiązania, mogą zostać w uczciwy sposób załatwione.
Być może czeka nas kolejna innowacja w przesyłkach ze sklepów internetowych?
Być może w niedalekiej przyszłości zamówiony produkt otrzymamy w ciągu paru godzin przy wykorzystaniu drona?
W chwili obecnej pomysły te mogą wywoływać uśmiech na twarzy, jednakże z całą pewnością należy wskazać,
że pozostało jeszcze sporo do odkrycia i w każdej chwili możemy spodziewać się kolejnej, nowej rewolucji.

Summary.

Kolejny raz spółka InPost pokazuje, że można dokonywać rzeczy przełomowych bez obaw, że rozwiązania te niekoniecznie są rozwiązaniami,
które pozostają w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa. To swoisty przykład/bodziec dla innych spółek, aby inwestowały w swoje innowacyjne rozwiązania,
które każdego dnia ułatwiać będą życie ludzi i spowodują, że dana firma będzie rozpoznawalną marką w całym kraju lub na całym świecie.

Wiele firm w obawie przed restrykcyjnymi przepisami rezygnuje z pewnych rozwiązań.
Jak widzimy na powyższym przykładzie, rewolucyjne rozwiązania w dalszym ciągu są możliwe, dodatkowo ich funkcjonowanie
może być w pełni legalne i pozytywnie wpływać na zachowania pasażerów, którzy świadomi tego, że dane przedmioty
nie mogą zostać wniesione na pokład samolotu, zdecydują się je bezproblemowo nadać na konkretny adres, nie zaś ryzykując i nielegalnie wnosząc je na pokład.