Prowadzenie biznesu w sieci wiąże się z koniecznością posiadania własnej strony internetowej – np. domena internetowa powinna pojawić się przy prowadzeniu naszego biznesu lub sklepu internetowego. Jest to standard w dzisiejszych czasach i warto jest o tym pamiętać już od samego początku rozwijania pomysłu związanego z e-handlem. W praktyce dobry adres strony www oznacz tyle, co świetna lokalizacja sklepu w prestiżowym miejscu dużej światowej stolicy. W niniejszej publikacji skupimy się na tym zagadnieniu z perspektywy praktycznych problemów jakie mogą się nam przydarzyć oraz wskażemy, co możemy zrobić, gdy pojawią się pierwsze problemy na tym gruncie.

Rozpoczynasz biznes? Jeden z pierwszych kroków to wykupienie domeny

Gdy mamy już ułożony biznes plan, posiadamy wizję, potencjalnych klientów bądź grupę docelową, warto jest zastanowić się nad niezwykle istotnym aspektem prowadzenia biznesu, czyli nad nazwą naszego e-biznesu.

W momencie, gdy nasza nazwa jest już wymyślona i chcemy przystąpić do jej zarejestrowania, powinniśmy sprawdzić,
czy jest wolny adres internetowy (domena), która obejmuje właśnie naszą nazwę. Ważne, aby adres ten był prosty, czytelny i
łatwy do zapamiętania. W pozostałych aspektach jest to już nasza inwencja twórcza (oczywiście z pewnymi wyjątkami).
Mamy nazwę, mamy wolną domenę – kupujemy! Pamiętajmy, aby zrobić to szybko, gdyż konkurencja nie śpi…

Może zdarzyć się sytuacja, że ktoś celowo wykupił domenę z naszą nazwą – wówczas możemy podjąć starania w zakresie uzyskania praw do niej, jednakże jest to temat, który wymaga szerszego opisania w kolejnej, odrębnej publikacji. W tym miejscu należy wskazać, że nasza sytuacja wcale nie musi być beznadziejna i istnieją sposoby, aby okiełznać nieuczciwy podmiot, który celowo wykupił naszą nazwę w formie domeny.

Ogromne znaczenie domeny dla biznesu – szczególnie w branży e-commerce

Dobry adres www w sieci to ogromna wartość dodana dla każdego e-biznesu. Dobry adres internetowy może zapaść w pamięć, stać się rozpoznawalny i chętnie odwiedzany. Warto jest o to zadbać już na samym początku tworzenia nazwy, profilu e-biznesu etc.

Domena internetowa – o czym warto pamiętać, aby odpowiednio ją chronić?

Kwestia ochrony domeny zostanie poruszona przez nas w kolejnej publikacji. Jednakże już teraz możemy wskazać, że warto jest chronić swoją domenę lub o nią walczyć. W takich sytuacjach nieoceniona okazuje się pomoc profesjonalnego pełnomocnika – o tym i innych aspektach w kolejnych wpisach.

E-biznes, czyli adres www jest tak samo ważny jak lokalizacja na prestiżowej ulicy

Proste, chwytliwe i zapadające w pamięć adresy ciekawych stron internetowych podążają za nami przez dłuższy czas. To właśnie również ten
aspekt buduje pozytywny odbiór danej firmy, marki, przedsiębiorstwa, osoby etc. Często marki osobiste budują się na własnym nazwisku,
korzystając właśnie z prostych i czytelnych domen, których nazwy pochodząc od nazwisk ich założyciela. Jest to jeden z obserwowanych powszechnie kierunków działania.

Pamiętajmy o regularnej zmianie hasła do naszego platform e-biznesu, serwerów oraz domen

Niezwykle istotne jest regularne zmienianie haseł do platformy naszego e-biznesu, do serwerów oraz do domeny. Hasła powinny być
regularnie aktualizowane i charakteryzować się silnym poziomem zabezpieczenia, o czym traktowaliśmy już w poprzednich publikacjach, do których w tym miejscu odsyłamy tutaj.

Dobra domena internetowa podnosi wartość naszego e-biznesu

Dodatkowo warto jest wskazać, że takie kwestia jak dobry adres e-biznesu w sieci, podnosi wartość całej firmy. Często zdarza się,
że w przypadku sprzedaży danej działalności, wartość domeny i np. działającego pod tym adresem sklepu internetowego jest odrębnie
wyceniania i stanowi wartość dodaną do ceny transakcyjnej (ceny sprzedaży danej firmy). Zdarza się również, że kontrahenci kupują
tylko wybraną część z całego biznesu, decydując się właśnie na zakup tylko wybranych składników np. tylko sklepów internetowych lub innych platform zakupowych.